Wat klanten over Liftenland.nl zeggen


 Niet meer afhankelijk van  brandweer of liftmonteur

Gerrit-Jan Schipper
Facilitair Medewerker
NCOI Opleidingen Hilversum

Onze organisatie zit verspreid over 4 panden. Indien zich nu in een lift opsluiting voordoet kunnen we zelf actie ondernemen om de passagiers sneller en veilig uit de lift te halen.

Niet meer afhankelijk van brandweer of liftmonteur.

Heel plezierig dat de training in company gehouden wordt, je oefent met je eigen installaties.

 


Een zeer welkome aanvulling op de vaardigheden van het BHV-team

Drs. L.M. Schaap
Hoofd Bedrijfshulpverlening BG3-gebouw
Universiteit van Amsterdam
Studenten Services

Met vier collega’s, waaronder drie BHV-ers, een nuttige en goede training ‘Veilig bevrijden van liftpassagiers’ van Harro Wallenburg gehad in het BG3-gebouw van de Universiteit van Amsterdam.
In vier uur voorzien van heldere en overzichtelijke theorie via zowel een duidelijke presentatie als via een prima syllabus, die ook door niet-technisch-onderlegden goed te volgen was. Daarna uitgebreid geoefend in de praktijk.
Veel ruimte voor vragen.

Mooi, dat deze training in-company kan, zodat met de eigen lift en in de eigen situatie geoefend kan worden.
Gestrande liftpassagiers hoeven niet langer lang te wachten op een liftmonteur of de brandweer, maar kunnen nu redelijk snel op een verantwoorde manier bevrijd worden door collega’s.
Dit is een zeer welkome aanvulling op de vaardigheden van een deel van het BHV-team.


 

Onze mensen zijn er weer klaar voor!

Ronald Dercksen
Business Development Manager
Alewijnse Delft

"Als multidisciplinair technisch dienstverlener ontzorgt Alewijnse opdrachtgevers niet alleen met liftonderhoud, maar ook bij onverhoopte opsluitingen.

Met een korte responstijd worden opgesloten liftpassagiers snel en adequaat bevrijd. Als de servicetechnici van Alewijnse worden opgeroepen voor een opsluiting moeten ze uiteraard weten wat ze te doen staat. Dat hebben ze tot in de puntjes geleerd bij Liftenland.nl. De training voorziet in zowel theoretische als praktische lesstof en het afsluitende examen borgt het niveau van de opgedane kennis. Onze mannen zijn er weer klaar voor!"

 

 'Bevrijden opgesloten liftpassagiers' door Liftenland.nl

Peter Voogt
Technisch specialist II Gebouwen en installaties
FloraHolland  Naaldwijk

"Uitstekend bevallen.
De trainer geeft duidelijke uitleg, heeft veel ervaring met liften.
Weet ook antwoord op vragen uit de praktijk die niet direct betrekking op de training hebben. Is ook bereid dingen aan te nemen die anders zijn dan verwacht. Hij geeft advies hoe om te gaan met bepaalde zaken."

 

Een VvE kan niet zonder deze service

Jacq Merkx
voorzitter VvE 'de Buitenhof' 
Grave

"De training 'veilig bevrijden' is een succes geworden dankzij de deskundige en plezierige samenwerking met Liftenland.
Een VvE kan niet zonder deze service, die wij bij iedereen kunnen aanbevelen."

 

Goede op de praktijk gerichte training
Paul Musters
BHV Coördinator
Shell Rijswijk / The Hague
 

"Goede training om de BHV binnen ons kantoorpand in staat te stellen om snel en veilig te handelen tijden een liftinsluiting.

Zorgt er voor dat er niet gewacht hoeft te worden op de brandweer.
Training is zeer goed aangepast aan het type liften die er binnen ons pand zijn.
Hierdoor zeer praktische training met duidelijke instructies en kundige uitleg."

 

Veilig en snel kan samen gaan
Christian Sueters
Supervisor Technische Dienst
RAI Amsterdam

 “Sinds de nieuwe hoogbouw van de RAI (het Elicium) kregen we te maken met meer liftopsluitingen. Voordat er een liftmonteur is, ben je gauw een uur verder. Dat willen we onze bezoekers niet aandoen. Maar in je wens om mensen snel te helpen, moet het  bevrijden natuurlijk niet gevaarlijk worden.

De training ‘Veilig bevrijden’ moest snel gegeven worden, nog voor het drukke seizoen weer zou losbarsten.  Vandaar dat we Harro Wallenburg inschakelden, die we al kenden vanwege zijn werk in de liftveiligheid. Binnen twee dagen was het geregeld: maandag gebeld, woensdag aan de slag.

De training heeft z’n nut al bewezen. Onze TD-medewerkers zijn veel zekerder van hun zaak. Het is hen duidelijk wat ze precies moeten doen, wat wel en niet veilig is. Als de lift niet op het niveau van een verdieping te tornen is, moet toch op de liftmonteur gewacht worden. Onze medewerkers kunnen dit nu goed uitleggen zodat de opgesloten mensen niet in paniek raken. Ook de directie is blij met de training. Ze weten dat hun Technische Dienst er alles aan doet om liftopsluitingen goed af te handelen.”

 

Leerzaam voor alle niveaus
Femke Vogels
Coördinator Shared Service Centre
RAI Amsterdam

“Ik neem de storingsmeldingen aan, dus ik moet ook weten hoe de Technische Dienst ermee omgaat. Het enige dat ik wist van liften is dat ze komen als je op een knopje drukt. Vandaar dat ik vantevoren dacht ‘als het hoega boega wordt, dan haak ik gewoon af’.  Maar ik kon de uitleg uitstekend volgen. Harro legde alle vaktermen uit. Desondanks zat er genoeg tempo in, zodat de training ook voor mijn technische collega’s leerzaam was. Ik was blij dat we oefenden met onze eigen liften. Dan hou je feeling met de werkelijke situatie. Je hebt het gevoel dat je het kunt en dat het goed komt.”

 
Brandweer niet meer nodig
De heer J. Schippers
VvE Weversgildeplaats
Culemborg

“De training veilig bevrijden van opgesloten liftpassagiers is echt een aanrader. Voorheen belden we altijd de brandweer om bij een opsluiting snel onze meest oudere bewoners te bevrijden. Die komen helaas niet gratis. Nu zijn er mensen binnen onze eigen VvE die dit kunnen, dat is sneller en goedkoper. De uitleg tijdens de training bij onze eigen lift was erg helder en voor iedereen te begrijpen. Als je weet wat je moet doen is het eigenlijk erg makkelijk.”


Veilig werken in de liftschacht
Mario van ’t Wout
Heko bv
Den Haag

“Ons bedrijf Heko zorgt voor vastgoed. We schilderen ook schachtdeuren en schachtwanden daarvoor moeten onze medewerkers in de liftschacht vanaf het kooidak werken. Dat moet natuurlijk wel veilig gebeuren! Alle risico’s voor publiek en ons personeel willen we kennen en minimaliseren.
De training van Liftenland.nl maakt aantoonbaar dat Heko als professionele dienstverlener veiligheid serieus neemt.”
 

E-mailen
Bellen